Sunday, August 28, 2016

BERCUTI DI MARIBAYA, BANDUNG JAWA BARAT, INDONESIA





Selamat Pagi semua...Selamat Bekerja dan selamat hari Isnin semua...Hari yang indah dan nyaman untuk kita mulakan kerja pada hari isnin...Dan rancanglah percutian anda hari merdeka untuk rakyat Malaysia pada 31 August ni ke Maribaya, Jawa Barat, Indonesia...


Info sikit mengenai Maribaya..

Maribaya terkenal dengan mata air panas, air sulfur-sarat, tempat yang selesa untuk berenang dan menikmati pemandangan air terjun 25 meter ditetapkan terhadap tebing gunung yang curam. Maribaya mata air panas muncul dari dekat surih kesalahan daripada hampir timur barat tren Lembang Kerosakan yang downthrown ke utara. Blok selatan dikeluarkan terdiri daripada produk gunung berapi andesit tua dari Tangkuban Perahu dan lain-lain pusat letusan lama ke timur manakala di utara singkapan adalah terutamanya daripada muda pyroclastics Tangkuban Perahu. Yang utama kawah Tangkuban Perahu adalah 9 km ke NW daripada Maribaya dan bandar Bandung adalah kira-kira 11 km SW. Maribaya, yang terletak 9 km sebelah tenggara dari Tangkuban Perahu di kaki yang Zijing timur-barat yang boleh dikaitkan dengan kesalahan Lembang. Mata air mengalir dari tebing sungai di mana ia mengalir di atas dua air terjun dicipta oleh aliran lava basalt. Perairan mempunyai suhu antara antara 38 ° dan 47 ° C, yang 8-9 dan sedikit keruh dan kekuningan. Di mana mereka muncul dari batu-batu mereka sering dikaitkan dengan karbonat dan argyle deposit.

Perjalanan 30 minit dari Bandung ke Maribaya melalui beberapa pemandangan pergunungan yang indah. Terkenal dengan mata air panas, air sulfur-sarat adalah keselesaan, mampu untuk berenang atau rendaman. Bersantailah dan berehat sambil menikmati pemandangan air terjun 25 meter ditetapkan terhadap tebing gunung yang curam. Udara gunung sejuk dan air sulfur-sarat hanya dengan selesa cukup panas untuk berenang sebagai dan berendam di dalam. Sebahagian daripada pemandangan ini adalah 25 m air terjun Tetapkan terhadap tebing gunung yang curam. Ini adalah air terjun kecil.




Sumber Daripada : http://www.indonesia-tourism.com/west-java/maribaya.html
Sumber Gambar Daripada : Google


No comments:

Post a Comment